Alla däcken platta!!

Nu är jag fruktansvärt förbannad! Någon, ursäkta uttrycket, dum jävel har pajat alla fyra däcken på min bil!! Den står på Jimmies parkering och han säger att alla fyra däcken var platta idag. Helvete! Vad ska jag göra? Vad gör man? Får väl inte ut nåt på försäkringen antar jag? Trafikförsäkring. Och om, OM, försäkringen skulle gälla så är det väl självrisk på ca 1500 kr. Galen blir jag! Ska man göra polisanmälan? Borde väl göra det.
Han ska ta in dem på jobbet och kolla vad som hänt, men antagligen har någon kört in en kniv eller skruvmejsel eller något, ventilerna var på. Men orka! Som att det inte räcker att den ska lagas för 600 kroner än beräknat redan, alltså ca 3000, så kommer jag väl få lägga 2000 på fyra nya däck. Två av dem är bara ett halvår gamla. Men det var vinterdäcken så visst är det en senare fråga, fast känns ändå värre för att de var ju nya och är väl dyrare än s-däck. PANIK!
Men jag ber till alla högre makter att det är fyra små fjuttiga hål som går att laga väldigt lätt. Men ärligt talat hur stor är chansen? Jag med min otur kommer att få köpa fyra nya. Jag som tyckte att allt börjat gå så bra och inte bara strula hela tiden. Så kommer detta.

Nästa fråga är varför? Varför orkar någon ta sönder alla fyra däcken på just min bil? Ingen annan bil var skadad, bara min. Och alla fyra? Det är ju bara för att vara extra odräglig. Som att de har något emot mej. Hade det bara varit ett fylle-infall så tror jag inte att alla däcken på bara min bil hade varit platta. Så min tanke är att de ogillade min bil, eller (mest troligt) att de trodde att bilen tillhörde någn annan som de inte gillade och ville sabotera för. Så hur löser jag det? Bilen måste stå där alltid. Har inget garage. Hur gör jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0