Betalar för ingenting, trots resa?

Igår när jag åkte till Göteborg från Falkenberg så kom ingen och kollade min biljett. Det är väl egentligen lugnt, men visst känns det som att du köpte biljetten och slösade pengarna i onödan? Eller är det bara jag? Som om det inte räcker med att man sitter och väntar på konduktören hela timmen. Eller är det också bara jag? Men det blir väl så, man kan inte bara försjunka i sig själv och sova, lyssna på musik eller bara drömma sig bort helt, om man ska vara redo med biljetten på stört om (de ibland väldigt stressade) konduktörerna kommer farandes.

Så igår lade jag enligt min hjärna 94,50 kr på ingenting, även om det faktiskt förde mej mellan Falkenberg och Göteborg. Men så fungerar visst hjärnan ibland... The mind works in mysterious ways.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0