Fattig som få.

De senaste två dagarna har jag blivit cirka 4000 kronor fattigare. Surt nog så gick 1100 av dem till en ny framruta till Jimmies mammas bil. Jag lånade den när jag flyttade upp, och som om det inte räckte med att den slukade bensin för runt 1000 kronor så kom det ett satans stenskott en halv centimeter från listen som spräckte hela rutan. Så den byttes igår på Hedin. Jimmie och hans mamma tänkte betala, men jag skulle ha dåligt samvete resten av mitt liv så jag insisterade på att jag skulle betala. Fast Jimmie hjälpte till lite. Men så oerhört surt!

Har också införskaffat busskort Värmland och laddat buss/tågkort Halland. 620 kronor.
Igår när jag anlänt till Halmstad fick jag ett enormt shoppingsug (innan jag betalat rutan + allt annat) så jag köpte tre finfina tröjor. Det behövdes. 600 kronor.

Tågbiljetterna var inte så dyra som jag trodde. Tågfärden var förövrigt inte så långtråkig och seg som väntat. Kan varit för att jag inte blev åksjuk(!) och kunde läsa lite(!). Underbart. Fick sista minuten-biljett till Gbg. 245 kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0