Inflyttad i Karlstad, Värmland

Nu är jag inflyttad i Jennys trevliga lägenhet i Karlstad, eller Värmland som jag märkt att de hellre säger.
Jag ville köra hela vägen själv, men jag blev galen! Efter motorvägen i höjd med Göteborg var ett väldigt långt vägarbete. Taggad som jag var gick det bra. Jag tänkte glatt att om man inte kan ta sig över, under eller jämte, då tar man sig igenom det.

En halvtimme senare tänkte jag piggt att nu är det bara att bromsa vid fartkamera-skyltarna så går det bra. Som att de inte vill att någon ska betala så har de ju placerat alla kameror 10 meter efter varje skylt. Men som om det inte räckte med att de just denna sträcka har varit lite finurliga och gjort så som det nog var tänkt, placerat kamerorna så att de faktiskt kommer som en överraskning, så låg alla bilar 10-15 km/tim under hastighetsbegränsningen! Det var fri sikt, fint väglag, inget regn eller dimma, men ändå körde de så långsamt. Jag hade noll tålamod och så ska man ligga bakom en långsam bil efter en annan i 3,5 timme till. Om någon inte skulle veta det så är denna sträcka i princip omöjlig att köra om på större delen av tiden. Och mitt i annandag-påsk-ruschen körde vi visst med. Att hamna bakom en eller två sniglar under den långa färden hade inte gjort något, men många var de och långa rader bilar ringlade sig bakom dem.
Men vid sju kom vi fram och jag och min skarke man fick snabbt in alla mina saker i mitt nya fina rum, mitt hem de närmsta 10 veckorna :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0