Jag är den som väjer för en mus...

Jag kom körandes på en 80-väg i Jimmies bil. Såg något komma ut på vägen, det stannade mitt framför mej. Trodde först att det var ett löv eller något som flög över vägen. Men sen såg jag att det var en mus. Och vad gör smarta jag med en överdriven reaktionsförmåga då? Jo, jag väjer för musen. Den: uppskattningsvis 4 cm lång. Jag: I Jimmies stora Volvo. Insåg så fort hjärnan hunnit ikapp att det var dumt, men då var musen redan långt bakom mej. Tror att jag missade den. Pust.

Men hur smart var det? Jag som har för vana att fantisera vidare på ett potentiellt farligt scenario såg framför mej hur musen med uppspärrade ögon undviker att bli överkörd, men att jag sedan sladdar okontrollerat ut i motsatt fil och orsakar en seriekrock. Lätt att förklara för de anhöriga till de skadade "Ehh...Alltså... Jag väjade för en... en mus."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0