Jag är skadeglad och sarkastisk

Hoppas att folk inte tar mej på för stort allvar på detta stället. Så fort jag började delge mina tankar bestämde jag mej för hur dessa skulle förmedlas. Jag skulle stava rätt (inte som mina sms som bara består av förkortningar och annat sms-språk), med undantag för "dej"(är för lat för att förändra ett så invant beteende).
Jag skulle inte dränka mina inlägg i smaklösa smilys, så inga smilys alls för att inte besökare ska tro att de hamnat på fel ställe (läs: hos rik, 15-årig, pappabetalar, 1 meter löshårsblond flicka som inte har något alls att säga). Jag ska inte heller skriva ut saker som "hihi", "haha", eller "hehe". Vem orkar läsa det i stora doser?

Det sista men viktigaste: Jag ska inte dölja mitt äkta jag som är en alltför skadeglad och sarkastisk människa. Så allt jag skriver (i princip) är skrivet på ett oseriöst och humoristiskt sätt. Mina fina ord och gammeldags uttryck är inte heller något jag skulle använda i ett seriöst sammanhang, men visst är det som strössel på toppen?

Kom på att det nog är dags att skriva detta nu, innan folk börjar tro att jag är lite bakom flötet, så att säga. Så allt som skrivs bör tas med en nypa salt (är härligt att svänga sig med gamla uttryck).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0