Lördagen i Halmstad, bästa.

Lördagen blev inte som planerat, men det är väl då man har som roligast? Nu var det i alla fall så!

Hämtade Ebba på stationen i Halmstad en timme efter att jag lämnat av Jimmie på Roxette.
Vi åt kladdkaka, drack vin, fixade mej och pratade massa. Att dricka vin var förövrigt inte det lättaste. Jag hade en flaska rosé som jag hade för mej hade skruvkork. Men tror du att den hade det? Såklart inte. Och tror du att vi hade vinöppnare av något slag? Nä, varför skulle vi det. Men Ebba sa att det kunde gå att öppna med kniv. Så hon stod där och kämpade och kämpade. Efter att hon hade gett upp tog jag kniven och körde ner den i korken och vred om. Inte djupt nog, testar igen. För djupt! Korken åkte ner i flaskan med ett "plopp" och rosévin skvätte över hela mej (och självklart i mina ögon, som målsökande missiler). Men det var det värt. Sen fick vi vin.

Senare dök min kusin Matilda och hennes trevliga vän Frida. Vi försökte oss på karaoke men det var inte riktigt vår grej, så vi roade varandra på andra sätt.

Sedan bar det i all hast iväg till bussen mot stan. Den vara sen och tur var väl det, för det var vi me.

The Corner
är ett trevligt ställe så där hängde vi hela kvällen. Mötte upp pojkvännen min, och hann in precis innan de började ta betalt. Sen dansade vi natten lång och hade riktigt kul.

Kvällen slutade med pastavagnen, barfota spring genom staden med Ebba som skulle hinna med bussen, och sedan en lång vandring hem barfota. Tog en timme och gjorde ont, men Jimmie fick bära mej lite så det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0