Mycket att ordna inför flytt och skolstart

Just nu är det mycket som ska fixas, göras rätt och kommas ihåg. Lite för mycket för att jag själv ska hinna med känns det som ibland. Men helt plötsligt är det nästan inget som jag kan göra just nu. Avsatte denna dagen till att gör allt men inte gick det så bra. Det jag pratar om är detta:
  • Tid för överlämning av lägenheten skulle bokas. Jag ringde, då sa de att det bara var att dyka upp. Men skriv inte att man ska ringa och boka tid då...
  • Adressändring skulle göras. Men inte heller där fick jag något gjort. Det lägenhetsnumret han gav mej när jag ringde saknade en siffra så då gick det inte. Får ta det när jag kommit dit.
  • Hemförsäkring + personförsäkring ska tecknas. Ska välja mellan "Allriskförsäkring" och "Privatolycksfallsförsäkring". Vilket ska man ha? Står naturligtvis inte vad de olika innefattar för skydd. Dra lott kanske? Får vänta tills jag kommer ner och kan fråga...
  • Beställa bredband. Skulle göras på plats.
  • Beställa "TV" (åtkomst till kanaler). Inte så svårt att gissa, också på plats.
  • Boka resa ner på söndag. Har fått höra att Swebuss express är mycket billigare så skulle boka. Men Öresundstågen kostar visst precis lika mycket. Och är bättre då jag inte blir åksjuk där. Men får vänta med att boka tills Jimmie kommit hem så vi kan bestämma vilken tid som blir bäst.
Som tur är så får vi litteraturlistan första dagen. Så allt det som brukar strula till sig med det får vänta en vecka.

Det enda jag faktiskt verkar få gjort idag är att tvätta. Om jag orkar mej iväg i blåsten så kanske även en tur på Eurostop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0