Två veckor kvar = Mardrömmar om män med automatgevär

Om exakt 13 dagar ska jag vara påväg till min nya skola för upprop. Jag kan säga att jag är sådär lagom väldigt nervös. Den här gången gäller det inte någon liten kurs, det är början på min tre år lång utbildning. För några veckor sedan när allt började bli verkligt drömde jag några mardrömmar om att jag kom försent till första dagen. Men det var inte så harmlöst som det låter. En dröm var att jag insåg att jag var sen, så jag sprang över ett övergångsställe. Då tvingades en bil tvärnita. De blev så arga att de ställde sig med bilen framför mej, sen lutade sig tre män ut genom fönsterna och började sjuta ner mej med automatgevär. Hela min kropp fylldes med kulor och jag trycktes sådär film-aktigt bakåt lite för varje skott som träffade mej. Lite jobbigt. Men jag vaknade med ett ryck och insåg snabbt att det bara var en dröm. Skönt med de dåliga drömmarna som man bara kan skaka av sig direkt. Värre är det med de som håller sig kvar och gör dej ledsen eller arg långt in på dagen.

Men snart börjar nog drömmarna igen. För nu är det ju bara två veckor kvar...


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, allt bra med dig idag? :)

2010-08-17 @ 11:31:50
URL: http://maalinhellstroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0