Tvätten full av fågelfrö

Så tömde jag tvättmaskinen och förberedde mej för upphängningsproceduren i torkrummet. Såg att det utmed gummilisten i maskinen låg ett par fågelfrö (om det nu är de med svart/vita skal). Märkligt tänkte jag och gick och slängde de dränkta fröna.

Hängde sedan upp tvätten. När jag var på det sista småplocket så ramlar ett par frön till ur. Men vad gör de här, tänkte jag. Inte är det vi som går omkring med sånt. När jag sedan hängt upp allt så får jag ju plocka upp de fallna fröna, vill ju inte att de ska tro att det är vi som sprider frön i tvättstugan. Då ser jag att det har hamnat frön lite överallt i hela torkrummet. Får sopa upp och det blev en hel hög.

Så de som har tvättat innan oss har antagligen haft fickorna fulla med fågelfrön, men glömt det och sedan tvättat byxorna. Men att de inte fick alla frön själva är lite konstigt. Så tack, kära granne, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0