Nu har jag sett Citytunneln, den var ful.

Idag fick jag helt oväntat stiga av i nya Citytunneln. Jag som tog tåget redan klockan 7.04 i morse för att jag räknade med två timmars förseningar när nya tunneln öppnats. Kunde aldrig drömma om att de skulle lyckas med det de lovat på utlovad tid, men det gjorde de.

Ful vad den, bara grå betong. Måste varit samma arkitekter som ritat Falkenbergs torg, Pressbyrå, Torgrill och "Gallerian". Inte nog med detta så var det lite mörkt och kö till rulltrappan. Men nu ska vi inte klaga. Men inspiration från ej namngiven källa: Det är inte vackert, men det går. Sålänge det fyller sin funktion så blir det toppen.

Lite mer dekoration hade den mått bra av!
Har bara sett den delen som är på Centralen, så talar bara för den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0