Med hopp om mindre snökaos

Ja, jag vågar faktiskt hoppas att jag kommer komma i tid med tåget till skolan i Göteborg på måndag. Men säker kan man ju klart aldig vara. Men för nån timme sedan blev jag totalt LIVRÄDD när något föll hårt på nya altantaket o sen ner på marken. O ja, det var "bara" snö. Snö som nuförtiden verkar vara ute efter att ta livet av folk på diverse vis. Men efter alla takras, fallande is/snö som skadat människor, instängda personer, med mera så hoppas jag att alla insett att snö inte bara är fint utan kan vara ganska farligt i stora (tunga) mängder.
Vi satt ute på nya inglasade altanen och åt middag, va riktigt varmt, 13 grader i solen sa Jimmie. Härligt.

Så nu har vi bara den underbara tiden av totala översvämmningar då all snön smälter kvar (och kanske lite fler person- och egendomsskador). Men nog kan man tänka sig att gå igenom det för att få den härliga barmarken och varma vårluften :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0