Träffa vännerna

Har ända sedan studenten saknat mina vänner väldigt mycket. Några har vanliga dag-jobb fem dagar i veckan, någon har udda tider, några har flyttat. Och själv har jag jobbat skift och bor större delen av tiden i Halmstad. Visst kan man träffas om man verkligen försöker, men att folk ska hinna och orka försöka samtidigt är att vara lite för optimistiskt. Jag har mest träffat mina vänner på fest då jag någon enstaka gång har befunnit mej i Falkenberg utan att jobba. Men att festa är absolut inte samma sak som att bara hänga, även om det oftast är extremt roligt :) Så jag brukar messa nån lite då och då och fråga om vi ska gå ut o fika eller luncha. Det är urtrevligt när det väl blir av!
Men så idag när jag skulle fika med Ebba så sa vi att vi kunde kolla med Jonna och Natta med. Så vi fyra satt på Stålboms o hade kul och pratade gamla minnen och diskuterade framtider och allt annat. När dom stängde gick vi hem till Jonna och fortsatte, helt underbart!

När vi skulle gå så sa vi att vi definitivt måste göra detta oftare! Vi har ju alltid så jäkla kul! Och Ebba kom med bästa förslaget att vi skulle köra "halv åtta hos mej". Så kanske nån gång i månaden så träffas vi hos nån och den personen bjuder på trerätters hemlagad middag. Och nästa gång är vi hos någon annan. Jag tyckte det var ett väldans bra förslag. Hoppas vi kommer göra det!

Det behöver inte alltid vara så svårt att samla ihop vännerna och träffas utan att det är fest, om alla vill så går det alltid :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0