"Bänken"

I fredags trodde jag att vi skulle träffas för lite lugnt drickande vid brofästet, men ack så fel jag hade! Det visade sig att det var "Bänken" som stod på schemat. För de som inte vet så kan jag berätta ungefär vad bänken går ut på.

Bänken: Bänken börjar förslagsvis vid brofästet vid Tullbron i Falkenberg och går sedan utmed doktorspromenaden. Vi valfri bro (Fajansbron eller Laxbron) kan man sedan välja att gå över för att fortsätta på andra sidan ätran.
Vid varje bänk (hörde något om att det finns 24, men finns nog fler) ska det sittas ner och hävas en öl. Sedan ska följet dra vidare till nästa bänk. Om bänken är upptagen får man sitta ner jämte (en skål med de som redan upptar bänken kan nog vara att rekommendera för att visa på god anda).
Detta fortsätter tills bänkarna tagit slut eller tills alla deltagare visar på total oförmåga att ta sig till nästa bänk.

Hur det gick? Jodå, det gick väl bra. Även om vi som drack cider fuskade frekvent och lite ofrivilligt och frivilligt badande i ätran störde lite. Men de smaskiga detaljerna tar vi vid ett senare tillfälle.

Bänken ska jag allt testa igen. Och då ska jag allt göra det lite närmare de riktiga reglerna. Vet man vad som väntar så blir det nog lättare. Testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0