Eclipse - känslor och skratt

Eclipse var helt fantastisk! Handlingen var genomtänkt och det kändes inte bara som en "mellanfilm" som det ofta gör i mitten på en filmserie.

Dock gillade jag inte att det inte var lika känsloladdat som i de andra filmerna (speciellt 1an), för mej är hela grejen med Twilight-filmerna alla skarka känslor som fullkomligt skjuter ut genom bioduken/TVn.

Något annat som störde vara att det var mycket tjafs mellan Edward och Jacob om vem som älskade Bella mest. Visst det är poängen, men att ett antal scener ägnas åt samma gnagande tjafs och ofta slutar med att Bella går emellan och utbrister "Don't fight".

Påtal om Bella så kan jag säga att det var en helomvändning där, om det var skådespelandet eller manuset vet jag ej. Men de översvallande känsloyttringarna som fullkomligt har dränkt de föregående filmerna höll sig här på avstånd. Det talades om hur mycket hon älskade Edward, visst. Och kyss-scener fanns det. Men inte alla längtande blickar och andra små saker som har gjort ddet hela så verkligt i de andra filmerna. Hoppas att det kommer tillbaka i nästa!

Gillade också att Jasper fick en större roll i denna filmen. Det var oväntat men bra.


Det var så härligt att se en sådan här film i en full, stor biograf med andra som verkar känna lika starkt för filmen som jag själv. Vi skrattade ett gäng gånger; alla högt på en och samma gång, ofta åt internskämt. Vi suckade, blev förskräckta och älskade varje minut av det.

Det bästa: "I'm hotter than you" - Jacob


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0