Teleoperatör? + 16 eller 32 GB?

Vilken operatör ska man välja nu när iPhone börjar anlända till landet? Inte för att jag tänker införskaffa en direkt, men jag vill vara väl påläst.



Vilka operatörer strular alltid?
Vilka är omöjliga när det gäller att surfa?
Vilka lovar mycket men har inget att komma med egentligen?
Vilka är dyrare än alla andra utan att för den sakens skull vara bättre?

Lite info om mitt mobilanvändande kanske vore bra. Smsar mycket, ringer sällan men vill ha gratis till de med samma operatör. Kommer att surfa flitigt.

Och om vi sedan ska prata abonnemang och storlek:

Hur mycket surfar folk egentligen? (i GB/mån)
Hur mycket plats tar olika sorters appar?
Vilken storlek bör en normal till intresserad användare? 16 eller 32. Hur långt räcker 16?


Jag kommer väl aldrig att kunna bestämma mig för en operatör, ett abonnemang och sedan även en storlek på min blivande mobil.

Kommentarer
Postat av: tompa

telia suger har inte mycket gb ner på mobila bredbandet.

telenor e bara äckliga och jobbiga,



tre e bra :D



alla börjar på t btw o.o

2010-07-29 @ 19:02:10
Postat av: Becky

Kg tog den "gamla" iphonen nu.. Med telenor fastpris. Då ingick en 16 gb gratis, soparna tar inte så mycket plats, så du kan ha måååånga bilder, appar, filmer och musik. Även om du bara har 16 i minne. I telenäts fastpris så ingår obegränsad surf. Så det är riktigt nice, för att surfa med en iphone är lika bra som att surfa med en dator, tycker jag :) Telenor har i sitt fastpris att man får 6000 kr att bränna på sms, mms och samtal. De flesta andra har att man får ett antal minuter och ett antal sms och mms.. Hoppas att du blev lite klokare nu :)

2010-07-29 @ 20:00:28
URL: http://smuk.blogg.se/
Postat av: Micka

Så 16 gb borde räcka då?...hmm...tänkte lite så med. saker är ju inte så stora nu som de var förr :) 6000 kr hur då? som ligger i någon slags pott då eller? har aldrig hört något om det. låter spännande :)

2010-07-29 @ 21:22:30
Postat av: Becky

Jag hade tre innan, och det är äckligt dyrt att ring de som inte har tre.. Mina räkningar låg på över tusen varje månad!!! Så därför jag tog detta fastpriset, var typ den enda operatören som hade en iphone som ingick i abonnemanget.

Man får en pott på 6000 kr som man får spendera på samtal, sms och mms. Hos tre tex så får du 3000 minuter att ringa för och 3000 sms och mms som du får skicka.. I deras fastpris då. Sen har de samma på totalen, då ingår surf också, och den kostar lika mycket som mitt fastpris.. Tre har också en del småstrul med sin täckning, ibland så får man upp endast nödsamtal fast att man brukar ha täckning där annars och sånt skit. Jag var inte alls nöjd med dem kan jag säga. Innan så hade jag Telia Max 25 abonnemanget. Det kostar 49 kr i månaden, och då ingår 5000 sms varje månad, och de hade jag inga problem med, men jag ville gärna ha en ny mobil och bugade till 3 när Robin jobbade som säljare för den. Men hade jag vetat innan hur jävla dyrt det var att ringa med dem så hade jag tagit ett fastpris direkt med en iphone då, men men. Gör sö att du går in på typ expert eller Elgiganten, eller vilken sån butik son helst och fråga dem vilken operatör de tycker är bäst, vilket abonnemang som skulle passa dig osv. Det är det bästa du kan göra :) Lycka till!!

2010-07-29 @ 23:51:41
URL: http://smuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0