Green Day!

Är lyckligaste människan i världen efter att vi var på Green Day!!!

Jag kan inte med ord beskriva den fantasiska känslan av att se ett av mina absoluta favoritband stå på scenen framför mej! Det var extas i mitt huvud och jag hoppade oavbrutet, hade armarna uppe och sjöng med i tre timmar!

Den underbara konsterten pågick under de tre kortaste timmarna i mitt liv. Även när jag är på andra konsterter, bio eller gör andra saker som jag älskar, så brukar det vara lite jobbbigt att stå och trängas eller sitta och stirra på något i 1,5-2 timmar. Nu ville jag att det skulle fortsätta hela natten, och när det var slut efter tre timmar blev jag så besviken. Det är som en recensent skrev om Green Day en gång: Green Day kan spela i två timmar och aldrig få slut på hits.

Låtarna är underbara, helt fantastiska. Men utan Billie hade det "bara" varit bra musik. Med Billie blir det en upplevelse utan dess like! Människor tog sig förbi vakterna och upp på scenen, men istället för att kalla på vakter som alla andra stjärnor hade gjort så gav han dem en kyss och sedan gick de självmant av scenen.

Bille sköt med sin T-shirt-bazooka! En T-shirt landade bara några meter från oss! Jag skulle kastat mej, om det inte vore för att två killar låg på marken och fightades om den en stund. Alla var galna!

Han sköt också med någon slags toapappersak, vattenpistol och vattenslang. Det sköts även konfetti som det stod Green Day på och massor med fyrverkerier och annat spännande. Allt detta tillsammans med det bästa bandet!

Bille fick oss att sjunga med massor och ibland sjunga själva. En gång bara lyssnade han, såg tårögd ut, lade sig sedan på knä och sa "I'm not worthy". Som en recensent skrev så är han under de tre timmarna helt facinerad och lycklig över alla människor som står och sjunger med och klappar i takt. Han beter sig mer som en 19-åring i publiken än som den världsvana 39-åriga superstjärna han är.

Äntligen en riktig kändis som är som en av folket och verkligen älskar varje sekund av varje konsert!


Nästa gång de kommer hit ska jag stå längst fram och kunna varje ord i varje låt! Jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0