Jag får pengar!

JA! Det gick! Vi hade rätt! Vi får vår bonus!

Jag och Kristina förstod inte varför vi inte skulle få någon bonus på SCA från förra året. Det var den bästa bonusen på ca 10 år och vi skulle inte få något. Jag förstod inte varför, så vi gick dit förra veckan och frågade.
Vi hade båda jobbat från första januari till sista augusti. Det är 3/4 av året. Lång tid. Men enligt deras skumma regler ska du ha jobbat den 1 oktober och den 31 december för att få bonus. Även om du börjat den 1 oktober och sedan jobbat resten av året får du allstå bonus. Vem kan vara så dum att den kommer på något sådant? Löjligt är vad det är! Men snälla Ylva på lönekontoret pratade med alla, och tillslut får vi nu vår bonus. De kunde ge oss den bara för att vi hade jobbat lite detta året med. Pust. Men tur var väl det! Nu kommer jag överleva sommaren utan jobb, även om det blir knappt. Ca 8000 kr får jag förresten. Toppen tycker jag allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0