Jimmie fixar allt

Punktering del 2: Idag blev det att ta bussen ut till Biltema. Var ju så att min käre fader hade en hög verktyg i bilen, men inga som hjälpte oss det minsta när det gällde att byta hjul, varken fälgkors eller annat vektyg i rätt storlek (fanns dock ett i FEL storlek). Så iväg till Biltema och köpa fälgkors (någon som vill köpa?) och en däckfix-sats som visade sig vara guld värd! En sådan borde alla ha i bilen. Vi var beredda på att få skifta till litet fint reservhjul och köra runt och leta efter närmsta verkstad. Jobbigt då jag inte ha råd att lägga mer pengar på bilar, speciellt inte när det inte är mina bilar!

Med det lilla kitet (ca 125 kr) kunde min underbara mekaniker fixa det stora hålet på 10 min på plats. Sedan fanns det kolsyrepatroner som fyllde upp så vi kunda ta oss till närmsta mack. Pust. Men vad bra det löste sig!

Nu hoppas vi att vi kommer klara de ca 40 mil vi ska köra närmsta dagarna! Bilen snälla, snälla gå inte sönder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0