Midsommar

Midsommars dag firades i år med jordgubbar och glass hos Jimmies mamma, sedan en biltur till Båstad för att sedan landa på hemmet som Jimmies morfar bor på. Där bjöds det på tårta och ett dragspelsband. Det var mitt firande med Jimmie, sen skulle jag för en gångs skull inte stanna i Laholmstrakten. Kändes konstigt när jag gjort det senaste fem åren, men nu var det dags att för första gången fira midsommar med mina vänner! Jimmie gick på fest i Mellby men jag lyckades slita mej och åka till Falkenberg i ultrarapid.

Midsommars kväll firades (efter en lång biltur) hos Issas föräldrar i Greppered. Det var grymt roligt! Vi grillade, dansade och lekte. Otroligt nog så vann mitt lag, det trodde ingen av oss men vi var visst väldigt duktiga.
Jag slapp förresten sova i tält då min tält-roomie blev sjuk och åkte hem. Tältet skrämde mej lite...

Det hände lite roliga saker, de mesta av dessa berodde på en enda person. Blan annat hissades flaggan ner på halv stång. En telefon hamnade på det sista stället man letar: under en matta i en av bilarna. Alla knappar och spakar och liknande i den nämnda bilen trycktes igång i sömnen, det resulterade enligt vissa i att bilen (med tre sovande människor i) stod med varningsblinkers på halva natten. Personen kom även framsnubblandes vid lunchtid dagen efter och sluddrade om att han sovit på en åker som var en gräsplätt, vilket han inte hade. Mycket roande.

I övrigt så var allt helt enkelt väldigt lyckat. Lekarna var bäst! Skönt också att vi faktiskt var ute i skogen så att alla stannade kvar, det är så det ska vara.


Tack Issa och Jesper för att ni ordnade en härlig midsommarfest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0