Migrän

I tisdags fick jag följa med Jessica till stallet igen och rida. Det var lika kul denna gången! Man inser hur grymt dåliga benmuskler man har. Jag tryckte av all min kraft och Fallino reagerade inte alls. Börja träna lite mer kanske?

Det enda som inte var kul, var min plågande huvudvärk! Som senare utvecklades till ett fulländat migrän-anfall! Det är inte ofta jag får migrän, men nu var det visst dax. Jag, som brukar vara förberedd på allt, hade visst inga värktabletter med mej. När jag väl kom hem kände jag att huvudvärken började eskalera. Hittade inte panodilen som jag vet att jag la ner, så tänkte att lite vatten och ligga och titta på TV löser det nog. Inte då. Illamåendet började komma över mej. Jag letade i växande panik igenom hela mitt rum. Måste finnas någonstans! Av en ren slump såg jag att Jenny hade glömt en ipren i nyckelskålen. Victory! Tack Jenny för att du räddade mitt liv! I'll pay you back.

Avskyr när man ligger och väntar på att en värktablett ska börja verka. Låg och vred mej av huvudvärken men höll på att spy av rörelse. Dilemma.
Har äntligen kommit på att bara jag somnar efter att ha tagit en tablett så går det över. Om det så bara är för en minut, så går det över. Märkligt. Men toppen när det fungerar. Nu borde det minst ett år till nästa anfall. Skönt det.


Kommentarer
Postat av: Jennyyy

Haha, den är inte glömd. Den var till dig;)

2010-06-07 @ 20:44:13
Postat av: Micka

Haha åh tack darling! Det är det snällaste jag har hört av någon på länge ;)

2010-06-07 @ 20:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0