Biljard och dart, det gillar vi.

I fredags hade jag en väldigt bra och kul kväll med Issa, Ebba, Cilla och Jonna (som dök upp en liten stund). De andra satt och drack lite, men jag skulle köra till Halmstad senare så jag fick det stora nöjet att se på. Efer att ha käkat lite dyr barnpizza från Stantons så drog jag och gänget och spelade biljard. Men efter en omgång och olika regler så tröttnade vi.
Kvällen såg ut att sluta där, men nej då. Issa fick den bästa idén att vi skulle spela dart. Så vi offrade 5 kronor var på att träffa tavlan och få 301 poäng. Ingen av oss lyckades, men Issa var närmast så hon vann första omgången. Andra omgången var det bara jag och Issa. Det blev helt plötsligt dödligt allvar, eller inte. Flummigt och med några äldre män hejandes på oss så trodde vi att vi kunde nolla varandra. Men det är inte lätt att få lika poäng. Då måste du inte bara träffa tavlan, utna träffa den på exakt det ställe som gör att du får lika många poäng som motspelaren. Och jag som trodde att man bara skulle träffa så nära mitten som möjligt. Ack så fel jag hade. Helt plötsligt imponerade Issa med att få 301 poäng, det var duktigt.

Varför varför har vi inte gjort detta tidigare? 10 kronor för en omgång biljard och 5 kr/pers för dart! Det är ju både kul och billigt! Kul att faktiskt göra något med vännerna en fredagkväll :D Synd att vi kom på det nu när jag flyttar.

Lite mer sällskap i form av Natta, Jocke, Johan och Johans vän dök upp och lite dans och hängande senare insåg jag att jag inte skulle få sova särskilt många timmar. Så vid två-tiden bar det av till Halmstad och sova en stund med min älskade kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0