Byggt för småväxta

Så står jag och ska diska det enorma berget som byggts på under den stressiga helgen. Efter 10 min har jag en tryckande värk i ländryggen och i axlarna, som alltid. Vem var så dum, att de fick för sig att bygga så fel.
"Ja! Jag vet! Vi bygger disbänken så lågt att det blir en utmaning att diska för alla som ska bo här. En sån bra idé!" ??
Räcker det inte med att de satte strömknappen i badrummet på fel sida, måste de också tyckt att diskbänken ska passa endast småväxta människor. Känns lite ironiskt att diskbänken är låg medans alla strömknappar till lamopr sitter väldigt högt upp. Dålig planering eller ett skämt från byggarbetarna? Avskyr att diska här när det innebär smärta. Som om det inte är tillräckligt tråkigt att diska ändå...


Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag skulle tro att snickaren var en väldigt liten man, medan elektrikern både var lång och lite retard och för att poängtera det för varann startade de ett litet krig om hur det skulle vara i den nya lägenheten, och överdrev därmed sina insatser.

för övrigt är standard måtten för en diskbänk 90cm, just as you know ;U

2010-03-29 @ 15:16:20
Postat av: Micka

Haha ja så måste det ha varit! En lång och en kort som "krigade".

Var tvungen att gå och mäta, den är bara 85 cm. Fast det blir ju ännu lägre egentligen. Jobbigt.

2010-03-29 @ 16:53:23
URL: http://mickamytwocents.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0