Festkväll i Halmstad

Jag hade otroligt roligt med mina underbara vänner när dom kom till vår lägenhet i Halmstad och sen gick ut på stan med mej!

Jag tillbringade dagen med att städa och fixa mat. Det blev Tacopaj med sallad och mini baguetter.
Självklart invigde vi kvällen med mousserande rosévin, därefter testade vi nästan alla specialare jag hade. Fruktnånting, kolsyradlimenånting, Baja Päron (päron Tequila) och lite sådant. Sedan blev det en av våra hemagjorda pop-quizzar och allsångs-karaoke. Varför har man inte mer allsångs-karaoke på förfester? Alla är ju alltid sugna på att sjunga och dansa, precis som vi. Varför ska två pers i taget sitta med varsin mick och alla andra bara uttråkat titta på? Så vi sjöng för allt vi var värda och sen blev vårt lilla vardagsrum/datorrum/tvrum/sovrum ett dansgolv!

På tal om dansgolv så drog vi senare in till stan för att visa våra moves i den härliga staden! Förbestämt var det att vi skulle till The Corner, strippstången lockade dessa orädda Falkenbergare. Vi kände ingen och brydde oss inte om något, vi var alla upptagna, på världens partyhumör, och de flesta av oss...lite fulla. Så det bar rakt ner i källaren till den härligt instängda svettlukten med brist på syre. Vi var där nere max en kvart i taget för det var så otrevligt varmt och fruktansvärt svårt att andas att vi likt pingvinger (har fastnat för dessa underbara djur just nu) fick sprattla oss upp till ytan för några välbehövliga andetag med jämna mellanrum. Men det var det värt! Var värt grymt träningsvärk och ryggsmärta dagen efter med!

Blev en något tidig hemgång, men vi blev lite trötta av allt dansande. Dock en snabb tur inom underbart nattöppet McDonalds mitt i stan.

Tack mina underbara vänner för att ni släpade er till Halmstad för att fira lilla mej och äntligen se var jag bor! I sommar ska vi göra det igen, många många gånger :D


Kollade sedan på TV till kl sex på morgonen, ville inte sova utan min Jimmie som hade festat med sina vänner i Båstad och sov i Mellbystrand.

Vaknade trött redan klockan 12 och tillbringade de nästkommande fyra timmarna med att kolla på Cougar Town och äta en stor skål ostbågar. Älskar sådana bakfylledagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0