Första helt plugg-lediga dagen på 1 år

Igår kom jag på att nu är jag helt ledig för första gången på lite över ett år. I januari förra året började jag min första högskolekurs. Jag jobbade föst heltid samtidigt (gick ner lite i tid sen för att hinna plugga) så jag jobbade 7 dagar, sen pluggade jag 5, sen jobbade jag 7 igen osv. Även när jag hade bestämt att jag inte skulle plugga en dag så har man ju alltid det över sig. Så jag både jobbade och pluggade i 9 månader, sen blev det bara plugg. Jag hade hamnat lite efter med kursen pga att jag inte alltid orkade ta tag i pluggandet på ledigheten. Var så mycket som hade hänt den sommaren och hösten att jag var helt slut mentalt... Gör ju inte saken bättre att man får dåligt samvete varje dag man inte pluggar bara för att man ligger efter. Så jag har alltid haft minst en kurs pågående i strax över ett år, men inte nu!
Igår blev jag ju klar med kursen i Göteborg, och i måndags skickade jag in slutuppgiften till kursen från Jönköping. Om jag blir godkänd vet jag inte än men jag har ändå inga uppgifter att göra just nu. Så jag är ledig från plugg fram till den 6 april då jag börjar i Karlstad. Spännande! Jag känner redan att jag är en trevligare och mer tolerant människa!

Vad gör man en ledig dag?
Jag har ingen aning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0