Målning - Löning - Shopping!

Igår när jag inte visste vad jag skull göra av min lediga dag så blev det målning i lägenheten. Känner mej så effektiv. Att jag lämnade det ofärdigt till en slutkörd och överarbetad Jimmie att ordna upp var bara ett smärre bakslag. Jag gjorde något som kan kännas överflödigt men som gör en enorm skillnad; jag målade inuti garderober och skåp. Det är orginal (nej vad jag är bilpåverkad!) helt omålat i alla köksskåp, lådor och garderobet hos oss. Och självklart luktar det så unket att man tror att nån har gömt ett lik därinne. Så innan har vi målat en garderob och en bit av ett skåp, nu blev det nästa garderob och resten av skåpet. Bara typ åtta skåp och tre garderober kvar. Ja, jag sa att jag var effektiv, inte superwoman. Det finns ju en gräns för hur mycket nytta man kan göra på sin första lediga dag på över ett år.
Det börjar gå upp för mej hur stort det är i mitt huvud att jag inte har något skolarbete i några dagar. Det känns typ som att jag psykiskt gått från megatjock till skinny. Feels good. Synd bara att megaskinny är min riktiga benäming rent fysiskt. Men nu ska jag inte gå in på att jag har börjat gå in för att gå upp i vikt :) Det är en annan historia.
Ett lager färg var allt jag orkade. Naiv som jag är trodde jag att det skulle gå om jag bara målade samma ställe om och om igen :P Tyvärr hjälpte det inte tillräckligt mycket. Så kläder och glas i hela lägenheten och målning nödvändig så stack jag till Falkenberg.

Men innan dess blev det tripp till Eurostop för att inhandla nödvändigheter och hmm....övrigt, nu när jag äntligen fått min första riktiga lön sedan augusti! Och ännu gladare för lönen blev jag när jag såg att det var utan bonusen som då kommer nästa månad. Köpte en fin ring och mina Pikasol. Hade världens shoppingbegär sen! Det är ovanligt för att vara mej så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Blev att jag irrade runt i alla affärer minst två gånger och ändå inte köpte nåt. Några gubbar tittade lite konstigt på mej när jag passerade dem för 5e gången och fortfarande såg förvirrad men målmedveten ut. Men jag hade ändå inga pengar så det var en bra men inte alltför givande shoppingtur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0