Redigerade budskapsbilder


Före

"Alla kan känna och visa kärlek"
Spelar ingen roll om det är människa till människa, djur till djur, eller människa till djur. Alla kan känna kärlek och alla kan och vill visa det.

Jag hade en lite klurig slutuppgift på min kurs "Digital Bildbehandling". Jag skulle förmedla ett budskap med tre bilder. Budskapet fick jag välja själv och bilderna behövde inte ha samma motiv. Bilderna skulle redigeras och både före- och efterbider skulle lämnas in.
Klurade länge på vad jag skulle välja för budskap. Blev inte lättare av att jag inte äger en bra kamera och nästan alla mina bilder var värdelösa när det kom till kvalité. Ett annat krav som gjorde det ännu svårare var att jag själv skulle ha fotograferat alla bilderna. Valde ungefär vad budskapet skulle vara efter att ha kolla igenom alla mina bilder.

Tog en nyfotad på Jonna med Våfflan som jag tog när jag lånade hennes systemkamera. Tog en på Ebbas hästar som jag tog när jag lånade skolans systemkamera för längesedan. Tog även en bild på mej och Jimmie. Tycker inte den passar men var den enda (!) jag hittade med OK kvalité som jag säkert har tagit.

Jag försökte få bilderna att hänga ihop lite genom att göra dem alla lite röd/gula i tonen. Blev tyvärr kanske lite mycket såg jag lite för sent... Hoppas att läraren godkänner dem när jag postar dem för då är jag klar med kursen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0