Spa-behandlingar på Torekovs Warmbadhus

Tidigt i lördags morse, efter ett par timmars dålig sömn, kom mamma och hämtade upp mej och vi åkte och hämtade Jimmies mamma Maisan. Sen åkte vi äntligen, efter ett års väntan, till Torekovs Warmbadhus för spabehandlingar. Vi kom dit strax efter nio. Vi bytte om till våra morgonrockar och badtofflor och gick upp och satte oss i ett mysigt litet rum med sköna "halvligg"-stolar. Där var varmt och skönt, fanns kaffemaskin, vatten och frukt, filtar, tidningar och en kikare vid det lilla fönstret med utsikt över havet och Hallands väderö.

Ganska direkt blev jag inkallad till in första behandling, klassisk ansiktsbehandling. De kommande 45 minuterna fick jag många olika krämer, skrubb-krämer, masker och oljor i ansiktet. Några smetades bara på och fick verka, några skrubbades, andra masserades in härligt. Efter denna behandlingen var jag helt avslappnad. Det var så skönt! Och huden i ansiktet kändes väldigt ren, återfuktad och fin.

När jag kom ut satt mamma kvar och väntade. Hon skulle på samma behandling. Maisan var iväg på sitt örtbad. Hon berättade efteråt att hon fick ligga i en stor trä-balja med örtvatten. Medans hon låg där fick hon både en mindre ansiktsbehandling och rygg- och nackmassage. Hon sa att det var det absout skönaste och mest avslappnande någonsin. Hon var där länge och man vet ju själv hur man blir av ett långt varmt bad, tänk sedan det andra upptill. Jag är jättesugen på ett bad nästa gång vi ska dit. Ja, vi har redan sagt att vi ska dit igen.

Jag blev ganska direkt nerkallad till min rygg- och nackmassage. Jag har haft problem med ryggen och nacken sedan jag var 9 år, så jag tyckte att jag behövde en riktig massage. Jag var väldigt orolig för att det skulle göra för ont, men det gick faktiskt bra. Även om hon tillslut fick slita lite i mina armar för att jag inte kunde slappna av när hon tryckte på ett ställe. Massagen var inte direkt skön för mej, jag låg i 25 smärtsamma minuter och försökte att inte spänna mej. Men det hjälpte nog lite tror jag, hoppas jag.

Vi låg i vilorummet länge. Drack choko-milk, läste tidningar, vilade, tittade på regnet som föll fridfullt ner i havet.
Tillslut lämnade vi den lugna, varma atmosfären. Efter en otroligt god måltid på Centercourten i Båstad (vårt favoritställe), och en tur i klädbutikerna i Båstad som jag gillar så mycket, så åkte vi hem. Eller jag stannade hos Maisan i Mellbystrand, men vi avslutade vår fantastiska en-dags-resa till ett underbart litet spa. Dit kommer vi snart åka igen.

www.torekovswarmbadhus.com



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0