Suckar åt min egen dumhet ibland. Men så kan det gå.

Upp 6, åka t Gbg, 7 h lyssnande + 1 h rast, hemma 18. 12 h. Samma imorrn. Pust.

Så idag började det. Min första högskolekurs där jag faktiskt fick besöka en högskola. Spännande. Men inte lika spännande att gå upp kl sex. Efter tre dagars jobb där jag fått gå upp kl fem hade det varit skönt o sova ut, men nej. La mej jämte älsklings-Jimmie kl 23.

Vaknade och tänkte att jag kanske skulle hinna med det tidiga tåget om jag skyndade mej lite så började klä på mej. När ingen av mina tre klockor ringt igen började jag tvivla, vad hände? Hur vaknade jag? Ringde klockan? Brukar ju glömma första larmet så tvivlade först inte på att det hade hänt även idag. Men något var fel. Kollade klockan - 00.11. Av med kläderna igen, sucka extra högt åt mej själv och min förvirring, lägga sig igen och somna om. Lite mer än så skulle jag ju allt få sova. Och tur var väl det :P

Vaknade av larmet, suckade igen av minnet åt min nattliga dumhet.
Det var härligt att köra bil till tåget och slippa gå till stationen och ta 10an. Orka sånt tjafs innan sju :P
Till min stora förvåning var tåget i tid och kom fram enligt tidtabellen, imponerade SJ/DSB/banverket!
Några raska steg senare stod jag till min förvåning på (rätt) spårvagn. Hittade även skolan utan problem. Blev återigen lite misstänksam, varför går allt så bra och klaffar helt perfekt? Är detta ett tecken på att en stor naturkatastrof kommer slå till mot Göteborg just denna dag? Men nej, klarade oss från det. Så undrar hur det kommer gå att ta sig till skolan imorgon...

Läraren började med att säga "Detta är en introduktionskurs, en A-kurs. Ni behöver inga förkunskaper, bara ni kan starta en dator." Därefter följer tre timmars utläggning om bla. skillnaden i färgrymder i RGB, CMYK, S-RGB, fargpressen_3 och diverse andra ICC-profiler och andra ej-nybörjar-saker. Jag kan det mesta efter flera år av det i skolan och sedan flera högskolekurser, men de andra då? Efter en timmes lunch (då det visade sig att det inte bara var jag som höll på att somna och tappade fokus) var det in igen och lyssna på fyra timmar till i ungefär samma stil. Helt sanslöst! Att han inte tröttnade själv. Fast han slapp i för sig sitta på en stol i alla dessa timmar och bara lyssna. Dåligt att vi inte fick göra något alls. Men imorrn blir det desto mer arbete har vi blivit lovade. Så det hoppas jag stämmer. Men kursen verkar va precis det jag hoppades på :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0