Bo på tre ställen

Om nästan tre veckor flyttar jag till Karlstad för att pugga. Är bara tio veckor och ska bo hos Jenny så är väl inte direkt jättestort. Men känns ändå stort, och bra. Kommer bara må galet dåligt över att inte kunna träffa min Jimmie ofta, men det får jag klara. Det känns ju inte riktigt som att jag har flyttat hemifrån än och det känns väldigt konstigt. Jag trodde ju att jag skulle flytta in hos Jimmie så fort jag hade tagit studenten. Egentligen innan men orkade inte pendla till skolan. Men så fick jag sommarjobb på SCA så jag bodde hos mamma när jag jobbade och hos Jimmie på ledigheterna. Jobbade 7 dagar och var sen ledig fem. Sen fick jag förängt och det kunde man ju inte säga nej till. Och sedan förängt igen och igen. Jag sa tillslut upp mej i höstas för att börja plugga. Men har inte flyttat in riktigt. Det är så trångt. Men jag har en halv graderob och halva badrumsskåpet. Jag betalar inte hyra men hälften när vi handlar och vi har en deal om att jag lagar mat när han jobbar så blir han glad. Så jag bor väl egentligen där.

Men jag kan inte bara klippa mina band till Falkenberg. Jag har mina vänner här som jag träffar ibland. Fast självklart skulle jag bara kunna köra hit från Hlstd om någon bjöd med mej på fest, fika, lunch eller bara för att hänga lite. Sitter ju trots allt själv mest hela dagarna. Men det som mest gör att jag inte flyttar helt är min mamma. Vill inte att hon ska sitta själv hemma alltid eller undra om hon hittar på något med sina vänner på helgen eller inte. Så jag brukar åka hem nån gång i veckan och vara hemma ett par dagar. Fast då sitter egentligen bara själv här istället. Hon jobbar ju.

Det jobbiga med detta är att jag inte kan slappna av och bara släppa allt. Jag är max 4 dagar på varje ställe för att sedan packa ihop det nödvändigaste och dra till nästa ställe. Sen går det kanske 3 dagar sen packar jag mina grejer och drar tillbaka igen. Många så kallade resdagar. Är ju inte mycket resande, 30 min på motorvägen. Men just att veta att du ska åka till nästa ställe. Och att du måste packa och planera. Fixa det nödvändigaste på stället du ska lämna. Städa, tvätta, diska, plocka undan allt eller packa med.

Att slippa detta i 10 veckor och bara bo på ett ställe och bara behöva hålla mina saker och mej själv på ett ställe känns unerbart. But who am I kidding? Är redan inplanerat minst 3 resor till Halland under mina tio veckor. 5 timmars restid. Sedan åka mellan Fbg och Hlstd.

Nu kommer jag bo på tre ställen istället....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0