Vill ha 24" BRA bildskärm nu!

Jag har länge velat ha en stor och fin bildskärm när jag sitter och redigera bilder. Att sitta med min 15" laptop innebär att jag har ansiktet halvvägs GENOM skärmen för att se något. Inte bra alltså.

Har ändå insett att jag inte har råd att lägga massa pengar på en bildskärm just nu. Trodde att de kostade några tusenlappar. Men igår disskuterade min lärare riktigt bra bildskärmar för någon som vill redigera bilder och sa att de kostar 15 - 20 tusen svenska enkronor! Det är vad min superfina 15" MacBook Pro kostade! Rena rånet, så att säga.

Sitter nu vid Jimmies stationära dator och inser frustrerat att denna bildskärmen är så liten att jag måste scrolla för att se hela bilderna på facebook. Scrolla?! Det känns förnedrande. Du ser en överkropp, scrollar ner för att se en underkropp, och sen om det är värt det; scrolla lite till för att se kommentarer. Allt detta för att sedan scrolla upp igen för att sedan göra om samma sak på nästa bild. Inte direkt rätt sätt för en fin bildupplevelse. Och min bildskärm är då givetvis mindre än den här.

Sökes av givmild: Minst 24" bildskärm i klassen " proffs bildredigerare" och prisklass 15.000-20.000 för 1.000 kr.
(Ev. 20" och uppåt med OK egenskaper för färgvisning och antal pixlar för runt 1.000 kr. Man får ju vara flexibel :P )

Någon? Ingen? Ingen alls? Så kan det gå. Ja då får jag väl släpa fram min 15" och kisa ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0