"Visa mej dina vackra vita händer"

På Harrys i lördags skulle jag gå igenom en hög med män. Kom halvvägs när någon stannade mej och sa:
"Visa mej dina vackra vita händer!"
Något frågande och lite förnämad av att mannen påpekade att jag var blek höll jag med en överdriven gest upp händerna framför honom.
"Eh, nej. Jag menar tänder!" sa han då lite förskräckt.

Jag tyckde det var kul med en så underbar språkmiss så jag jav honom ett hjärtligt leende (utan att börja skratta, men var svårt) och vandrade snabbt vidare. Hörde bakom mej hur hans vänner skrattade åt stackarn. Han hade säkert övat på den hela kvällen och så kom det ut fel. Men det kan inte hjälpas, det var kul ändå :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0