Arosfortet; superkul!

I lördags var vi på Arosfotet i Halmstad för att göra något kul med Jimmie på hans födelsedag. Det var jag, Jimmie, Marta och Jimmy. Och det var kul! Ingen av oss hade varit där innan så det var väldigt spännande.

Vi hade oömma kläder på oss, skulle vara där i två timmar och fick ett nyckelkort. Bra förutsättningar.
Det fanns 25 celler (fast vi missade visst de första fyra, hoppsan...) som man fick poäng om man klarade. Alla såg olika ut och det var precis som riktiga "Fångarna på fortet", fast nog roligare för man skulle vara minst tre i varje cell.

Det gick ut på att vara taktisk, stark, smidig, smart. Saker skulle listas ut på en viss tid. Hinnas med på en viss tid. Eller orkas i en viss tid. Som tur var fick man göra om cellerna så många gånger man ville, tur för oss.

Även om jag slog i huvudet så hårt att allt började snurra (det bildades senare en bula stor som en pingisboll) och jag visst slog i läppen, så var det så extremt kul. ("Skador" som förövrigt än idag, några dagar senare, sitter där de sitter.)

Detta alla mina vänner, var roligare än laserdome, det var roligare än att festa, det var helt enkelt dunderkul! Detta ställe ska alla åka och prova! Kostade bara 190kr/pers för två timmar på en lördag, billigare sön-fre.


Killen i kassan var riktigt imponerad över vårt resultat när han fick veta att det var första gången för oss alla. Och då ade vi ändå bara testat 20 av 25 celler! Så dit ska vi igen och då ska vi klara dem alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0