Förberedelserna har börjat

Nu har vi börjat fixa inför Jimmies kalas på lördag. Min man fyller 24. Första kakorna kom nyss ut ur ugnen och nu luktar här ljuvligt! Kolakakor blev det, typ det lättaste man kan göra.

Nu ska vi iväg och köpa lite fina blommor/växter, sen blir det till att baka tigerkaka och kladdkakemuffins. Detta är så olikt mej att jag nästan blir lite orolig, jag är ingen människa som bakar. Det är Jimmie grej. Men det är kul, lätt och kakor har man hemma lite längre än mat (oftast) så det är ju egentligen roligare. Hoppas att detta inte bara är en engångsgrej, jag vill bli en sån som bjuder hem folk på nybakade kakor som smakar sådär himmelskt som de kan göra.

Om jag börjar med lätta saker så kanske jag någon gång inser att det inte är så svårt som det verkar. Hoppas det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0