Galen dag...

Nu har det börjat, det som bara har varit andras problem innan; Mina tåg har börjat bli försenade. När jag åkte från Halmstad förra veckan var det 40 min sent. Inget problem för mej, väntar ändå i 45 min på mitt anslutningståg så bara jag hinner med det så kan jag lika gärna vänta i Halmstad som i Göteborg.

Men nu var det försenat igen. Som att det inte räckte med att jag fick betala 275(!!) kr istället för 145 kr, jag som inte hade råd att åka hem alls egentligen!... Så det blev en timmes väntande i Karlstad tidigt på morgonen. Jag var så chockad över biljettpriset att jag knappt märkte att jag fick vänta. Tänkte bara att nu har jag inte råd att åka hem till Karlstad på måndag.

Vi som skulle med Öresundtåget från Gbg blev ombedda att springa dit, sagt och gjort; ett gäng sick-sackade mellan folket på perrongen mot spår 13. Jag frågade konduktören i panik om jag fick samma biljettpris på tåget nu när jag inte hann köpa biljett. Nej,  hela 100 kr läggs på. Då har jag inte råd. Men jag hann gå och köpa biljett sa hon. Synd bara att jag hade missat att det inte fanns några pengar på miss Resepass och jag hann inte ladda det. Så gissa vad? Det blev dyrare än förväntat igen. Big surprise.

Hoppade av tåget i Falkenberg och hämtade mitt nya pass (alltid lika snygg på pass...), drog sedan till mamma och hängde med henne och Peter i fyra timmar. Sa hejdå till Peter som åker till Afghanistan på tisdag. Inte kul. Sedan på tåget till Halmstad, hem och duscha, äta, sen gasa bort till bion och se "Prince Of Persia". Den var bra, men var så trött att jag knappt orkade hålla huvudet uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0