Kvicka Lisor och sega nycklar

Idag när jag drog isär gardinerna och kollade vad dagen hade att erbjuda i väderväg, såg jag att nästan alla bilar i sikte hade fått böter. Ja, så går det om man inte betalar. Vet inte om jag ska vara mitt vanliga skadeglada jag eller om jag ska tycka lite synd om alla de som nu får betala. Fast hade de bara betalat en liten summa från början så hade det ju gått bra. Så det får nog bli skadeglädje, det faller mej ändå mest naturligt.

En timme senare kikade jag ut igen. Då såg jag en stackars man som inte kom in i sin bil. Jag funderade ganska länge på om han försökte bryta sig in i bilen, fast kom fram till att så inte var fallet. Kollade ut lite då och då och i säkert en kvart stod mannen och kämpade, hur mycket man nu kämpar när man bara vrider nyckeln fram och tillbaka, fram och tillbaka. Han gick till nästa sida, sedan tillbaka igen. Tillslut gav han visst upp och gick iväg (utan att plocka bort böteslappen).
Jobbigt läge att inte komma in i sin egen bil
. Vad gör man då? Visst, tillslut får man krossa en ruta eller bända upp dörren, men det gör man inte i första taget. Kom nu på att han borde försökt via bagageluckan med...

Kommentarer
Postat av: ebba

synd att inte jag var där. jag är lite av en expert på att få upp bildörrar utan att förstöra dem.

2010-05-28 @ 09:16:47
Postat av: Micka

Hur lyckas du med det?

2010-05-31 @ 20:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0