Pengarna kom - pengarna gick.

Idag kom CSN! Lovely. Synd att man bara får för tre veckor.
Nu har jag betalt hyran, internet, kåravgiften och iPoden jag köpte av Peter och betalat tillbaka lånet till/av mej själv. Så nu är pengarna slut. Nästan i alla fall. Det lilla som är kvar kämpar jag för att inbilla mej själv ska räcka till: hemresor, mobilräkning, matinköp, bussresor, tandläkaren, läkaren, 1/4 av bensin + parkering i Gbg och lite till.
Och nu har jag som märks inte räknat med någon shopping eller övriga utgifter.

Påväg till skolan i regnet idag upptäckte jag att det var hål i båda sulorna på mina skor, blött. Hemkommen kollade jag nervöst sulorna på mina NYA skor också, och jodå, nog var det hål i dem med. Hur går jag?! Så nya skor kan behövas, och kläder är ett brådskande måste. Men det finns inte en chans för det. Nöjen? Glöm det!

Mina pengar, som är de enda jag har fram till september, kommer att räcka till kanske 2 och en halv hemresa tur & retur.

Vad är slutsatsen av detta? Bortsett från att jag inte har råd att åka hem hela tiden? (Vilket jag självklart redan visste och omöjligt har kunnat eller kan förhindra.Tro mej, jag försökte.)
Slutsatsen blir något i stil med att jag är illa ute.
Det kan inte vara att jag måste prioritera hoppas jag; Hemresorna är bl.a. för tandläkar- och läkarbesök. Inte borde väl de prioriteras bort? Amstedam är betalt då vi vann resan, men nog kostar det ändå. Men inte drar man sig väl ur en vunnen och betald resa? Som tur är har jag redan växlat pengar till mat.

Så vad gör jag? Som att det inte räcker med att jag har blivit av med mitt sommarjobb. Någon som har ett deltidsjobb till mej i sommar? Tänkte väl inte det.

Kommentarer
Postat av: Johan

Va! Fick du inte jobba på SCA?

2010-05-25 @ 21:43:42
Postat av: Micka

Jo, blev erbjuden heltid. Men ska bo i Halmstad så d hade inte funkat o pendla när d e skifttider. O pallar inte en sommar till o jobba så, inte sova o missa allt kul. Så ja tackade nej för ja hade ett annat jobb. Men d gick åt helvete förra veckan. Så nu får ja gå sommarkurs i några veckor... Sen vet ja inte...

Ska du va på SCA? Grönt på Fenix igen eller? :)

2010-05-26 @ 10:52:50
Postat av: Johan

Jaha...så kan det gå =) Jupp det lutar åt fenix grönt

2010-05-26 @ 17:21:24
Postat av: Emelie

Jag kan kolla på Adecco om du är intresserad av det?

2010-05-26 @ 19:34:42
Postat av: Micka

Är det ett bemanningsföretag? Hur funkar d? :)

2010-05-26 @ 22:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0