Personalen kom åt högtalarknappen av misstag

Igår åkte jag från Karlstad till Halmstad (med byte i Göteborg såklart). Det var i stort sett en händelselös resa. Men en sak hände, som hade kunnat bli en väldigt stor sak.

På Öresundståget råkade någon i personalen komma åt knappen till mikrofonen där de läser upp meddelanden till resenärerna. Klassikern. Jag hörde inte direkt vad de sa, men den var igång i säkert fem minuter. Eftersom jag är den jag är - en funderande individ - så satt jag och funderade över vad som hade kunnat höras i högtalarna. Jag har sett någon film där det händer och stönande går ut i högtalarna. Den tanken försökte jag bli av med då jag hade sett den kvinnliga konduktören... En strikt och tråkig kvinna...
En fet utskällning hade kunnat vara lite spännande.
Ett kaos hade varit jobbigt. "Hjälp vad händer?!" Ska det göra så här?! Kan någon köra det här tåget?! NÅGON?!"
Ett fylleslag hade varit oroande men samtidigt lite kul. "Nån shom viiil ta over thee traiin? Shkål! Bara o gaaasa! GASA GASA GASA HAHA! Shkål!"

Nåt mer som hade varit kul, eller inte kul? Finns nog massor.

Men inget spännande, bara lite tyst småprat. Tråkigt. Spänning hade jag behövt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0