Crepes med kantarellfyllning

Vi trodde att vi själva skulle fota en bild till en sida i en kokbok som vi har som uppgift i InDesign. Så jag panikade (ja, just nu är det ett ord) över vad jag skulle göra i några dagar, sedan i ytterligare några dagar för att jag inte har fått tillbaka min kamera. Inlämningen är på måndag men jag måste få klart den imorgon. Som tur är lånade snälla Therese ut sin Canon till mej igår så att jag fick fixat det. Blev dessa halvsnygga crepes med kantarellstuvning i.

Bestämde mej onödigt nog för att det var smart att göra mycket och frysa. Vispade ihop 3 portioner pannkakssmet. Skulle visst göras i ett litet gärn så så fick det bli. Efter en dryg stunds mini-stekande gav jag upp och tänkte dra upp det stora gärnet och ha båda. Men de underbara människorna som har framställt min spis har snubblat på mållinjen och gjort en snygg spis men med 2 små- och 2 mellanplattor, ingen stor alltså. Detta gör inte bara att mitt stora stekgärn är för stort och att mina spislock inte passar, utan även att båda gärnen inte får plats samtidigt! Genius!
Men 2,5 timmar och för lite stuvning senare stod jag med en rejäl hög pannkakor och fyra färdiga crepes till fotografering.

 

Behöver jag ens tillägga att de idag sa att de inte alls menat att vi skulle ta en bild själva? Sen när betyder "egen bild" inte ett egenhändigt taget fotografi? But what's done is done.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0