DVD utan kapitel-val gör mej galen

Igår kollade jag på en film på DVD. Det var en tydlig B-film med t.ex. dålig meny, ogenomtänkt handling, dåliga repliker med mera. Men jag såg den ändå, var ju trots allt en dansfilm med Patrick Swayze.

Jag hann inte se klart hela så för en gångs skull stängde jag av innan den var slut. Skulle istället se slutet nu.
Startar filmen och börjar bläddra kapitel på det ineffektiva sättet då det inte fanns någon kapitelväljare i startmenyn. Men inget händer. Då visar det sig att det inte går att bläddra mellan olika kapitel! På en DVD? Så det blev till att spola en timme framåt i filmen, tur att det går någorlunda snabbt nuförtiden.
Men vem gör en film utan att dela in den i kapitel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0