En dag i en sjuk människas liv...

Hur man kan gå från helt frisk till så sjuk på bara någon timme är den stora frågan. Ena timmen kom jag hem och funderade på att dra och träna, nästa upptäckte jag plötsligt att halsen var helt svullen och värkte. Hur snabbt kan min i vanliga fall långsamma, sega kropp få något att hända så snabbt?

I morse vaknade jag och kunde inte somna, då vet man att något är fel. Jag är så långt ifrån en morgonmänniska man kan komma. Förmiddagarna är till för att man ska få lite extra sömn, inte för att vara vaken och produktiv.

Jag har äntligen tagit mej upp ur sängen, efter 15 timmars sömn, sömnblandat tv-tittande och konstant värk. Jag måste beklaga mej lite då jag har genomlidit en dag av ont i halsen, ingen mat då jag inte kan svälja, värk i hela kroppen (knäna, ryggen, nacken... Och resten) och värst av allt, bara dåliga dag-program på TV.

Nu väntar jag på att bästa Jimmie ska komma med glass till mej, kanske blir det också lite chokladpudding... Finns inte mycket mat som går att svälja utan att tugga. Tur att det finns desto fler desserter.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0