En djävulsk dag på The Studio

Idag skulle jag och Linda plugga lite och sedan åka till The Studio för sminkning och fotografering. Det gick inte som vi tänk oss om man säger så, minst sagt.

Vi var där på avsatt tid 16.45. Vi ombads sitta ner och vänta i ca 45 minuter. Jobbigt tänkte jag men vad kunde vi göra, bara att sätta sig tillsammans med mängder med barn i alla åldrar, alla instängda på en liten yta utan något alls att göra i flera timmar. Mycket spring och skrik kan jag säga, stackars alla små...
För att göra en lång (väldigt lång) historia kort så satt vi i ca 2,5 timmar innan vi blev sminkade. Jag blev sminkad i rekordfart, ca 4 minuter. Fick håret fixat, ca 2 minuter. Inte väl gjort. Satt ner och väntade länge igen, över en timme. Fick fotas i ca 15 minuter. Vänta igen, ca 40 minuter. Köpte sedan en svindyr bild. Tur att vi fick en kajal.
Så vårt besök som enligt dem skulle ta 3-4 timmar tog 6,5 timmar.

Vi åkte från mej kl tre och jag kom hem nu, kl tio. Nu har jag migrän, god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0