Hört på stan

Satt på bussen när jag fick höra någon som uppenbarligen inte var engelsktalande tala den messt försvenskade engelska jag någonsin har hört. Jag trodde först det var ett språk jag inte kände till, men det var visst bara "engelska". Denna unga kvinnan pratade med en svensk kille och förde ett samtal där hon så ofta hon kunde drog till med ett engelskt/amerikanskt uttryck, vilket hon då inte gjorde särskilt väl.

Detta inlägg kan omöjligt göra det (henne) rättvisa, men tänk följande rad med en svensk "melodi", inövad stockholmsdialekt, en tjej som önskar att hon var en överklasskvinna á la Maria Montasami (?) i ett samtal med en ointresserad manlig klasskamrat om ett otroligt ytligt ämne:

"...Men asså ååå maj gaad! Waat ö grejjt gajj!..." (Osv, osv, osv i all oändlighet...)

Vill återigen tillägga att samtalet fördes på svenska. Helt fruktansvärdt dålig självinsikt. Hon är en sån som kan dyka upp på Idol helt tondöv och säga "Men min pappa säger att jag sjunger bra så ni har fel!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0