Jag och Grafisk Kokbok är av vitt skilda åsikter

 

Jag och Grafisk Kokbok är av vitt skilda åsikter.

Jag anser att om man skriver att stora mängder text ska tryckas på ett matt papper ska det göras just så.

 

Författarna är uppenbarligen dock av åsikten att man trots detta tydliga ställningstagande gällande text-tryck på glättat vs. matt papper kan trycka denna "grafiska bibel" på ett papper så blankt att läsare med största trolighet överger läsandet efter en kortare tids kisande och försök till olika ljuskällor och vinklar.

 

Tråkigt nog för oss som har tenta på cirka 300 sidor i denna boken på måndag så är detta hinder något som inte får påverka vår läsning. Kisande till trots har mina trötta ögon snart jobbat sig igenom större delen av denna bok. Imorgon börjar omgång nummer 2.

 


Kommentarer
Postat av: Daniel

tror dem fått ta ett ställningstagande där om dem vill satsa på väldigt bra kvalitet på bilderna eller skön läsning för ögonen :)

2010-12-01 @ 22:57:25
URL: http://artbydaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0