Slutet på terminen? Full fart sedan urminnes tider

Nu är det mycket att göra, som alltid i slutet av terminen. Alla vill ha sina tentor, redovisningar och inlämningar innan jul.
Men kan lärarna inte i alla fall prata med varandra så att de sprider ut det på t.ex. tre veckor istället för 1,5? Är det för mycket begärt? Detta problemet har alltid funnits och kommer antagligen alltid att göra det.

Jag kommer ihåg att jag alltid klagade på det i grundskolan (och säkert på gymnasiet med). Då hade man många ämnen och alla skulle ha sina prov, redovisningar och inlämningar en vecka innan jullovet. Studenterna kan omöjligt få lika bra resultat som de hade fått om de hade haft mer tid att öva/skriva på varje sak. Man prioriterar...

Så dessa dagarna har varit så mycket kaos i mitt huvud att jag knappt lyckats få gjort någonting. Så är det, ju mer man har att göra desto mindre får man gjort. Sitter bara med ångest och stirrar på skärmen och vet inte var jag ska börja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0