XXXLutz är nya IKEA

Nu har jag äntligen besökt det stora möbelvaruhuset XXXLutz som är IKEAS nya konkurrent. De har öppnat i Malmö och har en enorm stol på famsidan. (Ville bara få in stolen någonstans.) Trodde inte att det skulle vara så bra, men jag kan erkänna att jag blev hänförd när vi gick där.
Ironiskt är att de har övertagit IKEAs gamla lokaler i Bulltofta. Ännu bättre är något som fick mej att börja skratta hysteriskt när vi körde in på parkeringen, en stortavla med texten "Letar du efter IKEA? Vi ligger inte här längre" eller något liknanade. Verkar inte så kul nu i efterhand, men jag får väl skylla på febern.

Bortsett från att mycket var väldigt retro och/eller udda, så fanns det en del så kallade guldkorn. Bra priser var det på mycket. Roligast var de möbler som var lika IKEAs fast i bättre kvalité och till ett lägre pris. Bäst var den välkända krabbspegeln från IKEA som här såldes för 22 kronor under annat namn.

Så ta en titt på butiken med det löjliga namnet innan det bär av till IKEA för storhandling nästa gång. Så kanske du får köpt något som inte grannen, syrran och bästa vännen har hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0