50-öringen äntligen borta - men inte mina

Nu är 50-öringen äntligen borta ur handeln. De går inte längre att handla med i butiker. Jag hade denna fina hög att göra av med. Tänkte passa på att sätta in de på banken i fredags (även om de går att sätta in på banken i några månader till, men vem kommer inte längre med lite press?).

Jag hittade en Swedbank, såg insättningsmaskinen, ställde mej i kö. Jag var åksjuk, trött, hade ont i huvudet, axlarna och ryggen, jag bar på för tunga väskor. Men jag hade bestämt mej för att gå i stan, så om vad som krävdes för att få lite lättare väskor var att jag stod i den långa kön med min lilla men tunga påse 50-öringar så fick det vara så.
Jag stod länge, säkert en kvart (med en otålig, suckande tant bakom mej), innan jag började fundera på varför ingen skramlade så som jag skulle göra. När jag har satt in pengar i Falkenberg har folk omkring mej stått med stora påsar med mynt, men inte här.
När jag äntligen kom fram, tittade jag lite, ryckte på axlarna, sen gick jag ut. Den otåliga kvinnan bakom mej kollade undrande på mej länge, länge.

Varför jag gick? Jo, det var så att det gick bara att sätta in sedlar i just den automaten. Så gick det.



(Jag är fortfarande stolt ägare av denna imponerande samling)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0