Lat - eller bara bekväm?

Igår gick jag och handlade på Willys. Jag var mäkta stolt över mej själv kan jag säga. Varför? Jo det är så att Willys ligger åt "fel" håll. Nog att det bara är ca 300 meter åt fel håll, men det är ändå fel håll. När jag åker bussen hem åker jag förbi Hemköp och Coop, det är även där borta jag tränar. Så alltför ofta hoppar jag av bussen där, handlar där och går hem. Eller handlar något snabbt när jag har tränat.

Jag är lat. Så är det bara. Fast jag ser hellre mej själv som "bekväm". Och visst vill vi alla väl ha det bekvämt? Varför köper vi annars bekväma soffor, mjukiskläder, färdigmat, micro med mera? Bekvämt är bra.

Nu skriver jag ju bara detta för att alltid ha en ursäkt. Men det är väl också något vi alltid vill, eller hur?



Kanske lite liten bild, men i mitten ligger mitt hus. Den blå linjen är min bussresa från...allt, och hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0