Någon som har en "peoplemeter" hemma? Eller vet någon som har?

Är det någon som har eller känner någon som har en peoplemeter hemma? Någon måste ha det.

Tittarsiffror mäts inte, som många tror, genom att de kollar vad alla i Sverige har på för kanal och vilket program som går just då.
Det är så att ca 2600 hushåll i Sverige ska ha en så kallad Peoplemeter som man sätter mellan TV:n och vägguttaget. Sedan tar de ett genomsnitt av det på hela Sveriges befolkning.

Jag tycker inte att det låter som ett bra sätt att bestämma tittarsiffror, men jag förstår att alla inte kan kollas.
nu kan du lugnt kolla på alla pinsamt dåliga program igen, för du bidrar inte till att det får höga tittarsiffror.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så bra att tvn finns. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-25 @ 18:38:53
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0