Tre års utbildning kan bli 2,5 år. Hoppas!

Nu har jag haft möte med Rektorn (Versal känns nödvändigt). Jag kan, om jag har tur, tillgodoräkna mej högskolekurser som jag har gått innan och därmed ta min examen 6 månader tidigare.
Det gör världens skillnad i mitt huvud. Det är någon magisk gräns; Tre år är en evighet, två och ett halvt år går på ett kick.

Men, det är bara om jag har en stor nypa TUR som det kommer gå som jag vill. Har läst kurser inom ämnet och tänkte att det var ett plus, och så lät det även ett tag på mötet.
Men - här kommer det - jag kan inte tillgodoräkna mej kurser som liknar de som ligger i programmet om jag vill ha de som de valbara kurserna vi får söka i trean. Lite svårt att formulera, men helt enkelt så hade jag kunnat gå vad som helst i Malmö så är det okej, men har jag gått någon annanstans i landet behöver jag rektorns godkännande, och då får det inte bli dubletter av min utbildning när jag är klar.

Så mycket för att ha gått nyttiga kurser inom ämnet.
Går det inte så säger jag bara kvällskurs i Malmö here I come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0